środa, 10 grudnia 2014

Żurawinowy sos





Zaczął się sezon na żurawinę, którą można wykorzystać we wszelaki sposób :) Do ciast, ciasteczek, dżemów, soków i wiele, wiele innych.
Ja wam chciałam zaproponować Żurawinowy sos. Jest idealny do mięs drobiowych w szczególności do indyka. Prosty w wykonaniu o smaku słodko-cierpkim, jeśli można to tak nazwać :D Można wykorzystać mrożoną lub świeżą żurawinę, jak kto woli ;)


Składniki :

- 100 g jasnego cukru muscovado
- 100 ml soku z pomarańczy
- 250 g żurawiny świeżej lub mrożonej 


Połącz w rondelku cukier z sokiem pomarańczowym. Zagotuj i dodaj żurawinę. Mieszając ciągle aż zmiękną ale nadal będą utrzymywać swój kształt. Zajmie to jakieś 5 minut jeśli będzie to mrożona żurawina lub 8 -10 minut jeśli będzie ona świeża. Sos zacznie gęstnieć w momencie stygnięcia. Sos można przechowywać do tygodnia w słoiku w lodówce. Przed zaserwowaniem wyciągnąć z lodówki i doprowadzić do temperatury pokojowej.

Smacznego :)






10 komentarzy:

  1. Cos pysznego do lodów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to bardzo fajny pomysł, idealny dodatek do waniliowych lodów :D
      Dzięki ;)

      Usuń
  2. Świeżej żurawiny nigdy nie jadłam, ale suszoną tak i mi smakowało. Więc domyślam się że pyszny sos musi z niej być. I ma cudny świąteczny kolor ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze Kropelko, że sos żurawinowy jest jeszcze lepszy niż suszona żurawina :) Serdecznie polecam !

      Usuń
  3. Marzenka to musi być pyszne! Myślę, że do mini naleśników zamiast czekolady byłoby wyśmienite. Ja zrobiłam w tym roku dżem truskawkowy z dodatkiem soku i skórki z pomarańczy. Pycha! Został mi już tylko jeden słoik na święta:) Pewnie Twoja żurawina też jest taka dobra, że już prawie jej nie ma :). Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu u mnie też tylko został jeden słoik truskawkowego dżemu :D a żurawina z naleśnikami to świetny pomysł :D będę musiała zrobić :)
      Buziaki !

      Usuń
  4. Od razu zamarzył mi się oscypek z żurawinom, ale narobiłaś mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kasiu ale masz zachcianki :D Ale wiesz, sama bym zjadła takie oscypka z żurawiną ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładnie ten sosik wygląda. Pewnie smakuje wyśmienicie.
    Oprócz walorów smakowych żurawina posiada dużo witamin i jest idealna na te jesienno-zimowe dni :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kinga masz rację :) Żurawina to jedna z najzdrowszych owocòw !

      Usuń