piątek, 23 stycznia 2015

Masło orzechowe







Witajcie kochani :)
Bardzo lubię produkty domowej roboty i z większą ochotą po nie sięgam robiąc jakąś potrawę, ciasto lub konfitury. Dlatego postanowiłam dodać przepis na masło orzechowe. Pamiętam, jak byłam małą dziewczynką i pewnego dnia poszłam z koleżanką do jej babci a ta poczęstowała nas masłem orzechowy. Chyba nie byłam do końca świadoma co jem ale to było tak pyszne, że smak prawdziwego masła orzechowego utkwił mi na długo w pamięci. Dopiero po przeprowadzce do Uk miałam okazję ponownie spróbować masła orzechowego, tutejszej wersji i to było to ! :D Dlatego postanowiłam, że sama je zrobię i będę mogła się podzielić smakiem dzieciństwa z moimi dziećmi jak i z wami  :)


Składniki :

- 300 g orzeszków ziemnych, niesolonych, bez skórki 
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżeczka miodu
- 2 łyżeczki oleju roślinnego

Nastawić piekarnik na 170°C. Wysypać orzeszki ziemne na blaszkę pokrytą papierem do pieczenia, oprószyć odrobiną soli i piec na lekko złoty kolor. W trakcie mieszać orzeszki aby się nie przypaliły. Można również uprażyć na patelni. Po upieczeniu, odstawić do ostygnięcia. Gdy orzeszki już przestygną, wsypać je do malaksera. Miksować przez około 2 minuty, potem dodać miód, sól i olej. Dalej miksować aż powstanie gładka gęsta masa. Przechowywać w słoiku szczelnie zamkniętym w lodówce do miesiąca.

Smacznego :)











9 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie domowe produkcje, są o wiele zdrowsze i smaczniejsze od tych ze sklepowej półki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm pyszności, i bez żadnych fuj dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę wypróbować ten przepis, wygląda bardzo smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze! Tak Ci to ładnie wyszło! Szkoda, że nie mam takiego bzyka do mielenia ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kropeczko malakser jest bardzo przydatny, nawet do szykowania jedzenia dla maluszków :)

      Usuń